kauluri3

Anne Hansonin Miss Doolittle-kaulurin teossa on ollut vastatuulta. Aloitin alareunan kolmiokuvion ja taistelin sen valmiiksi, huomatakseni siinä vaiheessa, että työ olisi pitänytkin aloittaa paksummilla puikoilla (3,25 mm). Siis ohje kannattaisi lukea huolella, mutkun yleensä aloitetaan niillä ohuemmillä puikoilla. Minulla ei ole 2,75 mm:n pyöröpuikkoa, joten kaulaosan tikuttaminen oli vähän haasteellista sukkapuikoilla. Pääsin resoriin ja olin jo puolet päätellytkin ja siinä vaiheessa katsoin kuvaa. Murr, olin neulonut 8 kerrosta liian vähän ja taas pääsin purkamaan.

Lanka on ihanaa Marks & Kattensin Alpaca Silkiä ja kauluri tulee yhdestä kerästä -oikeastaan puolesta. Oikea helmi herkälle kurkulleni. Väri on tylsä beige, mutta kun se vaan on niin minua. Alareuna kiristää, vaikka olen sen suikuttanut ja pingottanut - täytyy vielä kokeilla jotain muuta venytystapaa.


kauluri

Toinen kauluri on Lindsay Henriksin Celtic Cable Neckwarmer. Tämä pääsi listoilleni jo aikaa sitten. Heddasta jäi lankaa yli ja  kauluri on tosi ihana talvipakkasille.


Hedda

Lankana on Punta Yarnsin Merisoft, vitosen puikoilla työ eteni nopeasti. Lankaa kului 60 g.


kauluri2

Kauluri on pitkulainen, kooltaan 13 x 58 cm. Talvi tulee :)
Tässä kuvassa näkyy myös märkää seinää. Olen maalannut siipan kanssa pari pitkää päivää mökkiä. Onneksi ei tarvi ihan kokonaan maalata, ainoastaan rannan ja aamuauringon puolelta. Maali on Uulan tervapohjaista maalia ja se kuivuu erittäin hitaasti ja aurinko olisi suotava apu, joten maalauksen sopiva aloittamisajankohta on aina pieni jännitysmomentti. Eilen illalla satoi nätisti suoraan alaspäin, mutta yöllä olikin sitten satanut vinoon ja siippa joutui aamulla kuivaamaan lehtipuhaltimella pahimmat pisarat, että maali kuivuisi jokseenkin kohtuullisesti. Vasta aurinko näyttää vahingot ja paikkomaalauksen tarpeen.