Katsokaapa, miten ihanan keinutuolin 70-vuotias äitini on minulle tehnyt, omin käsin itse suunnittelemansa mallin. Jäätyään eläkkeelle tekstiiliopettajan työstään, hän meni puutöihin ja on rakentanut monenlaista ja korjannut vanhoja huonekaluja.

2771245424_3cf9669599.jpg

Niinhän minunkin piti mennä puutöihin, kun tulin Manseen opiskelemaan, mutta kohtalo tai joku muu korkeampi voima päätti toisin. Kuoro oli toinen juttu, mikä piti aloittaa myös opiskelun rinnalla, sekin siirtyi useita vuosia myöhemmäksi. Rakasta käsityöharrastustani olen kuitenkin tehnyt aina, milloin päällimäisenä on ollut kutominen, milloin ompeleminen, mutta yleensä useampi työ on vaiheessa yhtäaikaa.

2770399091_427552bdae.jpg

Tuo vasemmassa reunassa oleva kuvani on 40 vuotta vanha. Tänään puolenpäivän aikaan täytän 50 vuotta, huikea luku. Päässäni pyörii paljon asioita, lieneekö välitilinpäätöksen aika, kuitenkin itse tykönäni. Elämä on kohdellut minua hyvin, minulla on ihana siippa ja kolme ihanaa lasta, joista kaksi on löytänyt itselleen sopivat kumppanit sekä yksi momon ihana prinsessa. Monet haaveistani ovat toteutuneet ja olen tyytyväinen elämääni. Keväällä vaihdoin työtä. Olin jo pitkään kaivannut vaihtelua ja kun mahdollisuutta tarjottiin, tartuin tilaisuuteen. Uusi työ on henkisesti aika rankkaa kehittämistyötä ja jos suunnitelmat toteutuvat, tulevat kaksi vuotta ovat erittäin haasteellista aikaa, mutta toivottavasti myös antoisaa ja opettavaista. Pari vuotta sitten löysin blogistanian tyttäreni kautta ja se on antanut minulle paljon iloa ja olen oppinut paljon uusia asioita. Olen joutunut opettemaan kuvankäsittelyäkin. Keinutuolikuva innosti minut vähän leikkimään erilaisilla tehosteilla, tässä niistä muutama.

2771245974_144e2bd7c0_m.jpg2770400503_c6b5e6b833_m.jpg2770400103_e45e9b0813_m.jpg

Koska työnantaja tarjoaa palkallisen vapaapäivän, hemmottelen itseäni kasvohoidossa ja illalla saan toivottavasti hyvää ruokaa ja tilkan vähän parempaa viiniä.