En ole vielä päässyt oikein normaalin elämänrytmiin (lue: jokailtaiseen blogistaniamatkailuun). Kuntoutuksen jälkeen suuntasimme Pohjanmaalle (lasten) isovanhempien luo ja sieltä mökille talvilomaa viettämään. Tänään olemme piipahtamassa kotona, kun siipalta oli jäänyt joku työasia hoitamatta ja huomenna taas kiidämme takaisin mökille.

Rebekka ja Famu olivat haastaneet kertomaan jotain outoa itsestäni. Vaikeahan niitä omia outouksia on huomata, pitäisi varmaan kysyä tyttäriltä. Tässä kuitenkin ensin mieleeni tulleet:

  1. Olin pitkään kutomatta neljällä puikolla, koska puikkojen päät "tulivat silmiin" ja aiheuttivat häikäisyä ja päänsärkyä. Nyttemmin olen huomannut tämän efektin tulevan liian pitkistä puikoista. Pitäisi saada jostain vaikka 15 cm:n sukkapuikot.
  2. Jos haluan oppia jotain uutta, menen yleensä kurssille. Olen kai liian laiska / mukavuudenhaluinen oppimaan yrityksen ja erehdyksen kautta.
  3. Olen ilmeisesti "yksinäinen susi". Tämän huomasin ilmoittautuessani eräälle kurssille, ilmoittautumisen vastaanottaja kysyi kenet muun ilmoitan. Asiaa ihmetellessäni hän sanoi, että naiset osallistuvat yleensä aina pareittain.
  4. Rintaliivit ovat siippani suussa saaneet muodon virkaliivit, koska viihdyn vapaa-aikanani parhaiten ilman niitä.
  5. En yleensä käy aamusuihkussa, koska alan palella sen jälkeen tosi paljon ja olen viluinen koko päivän.
  6. Tunnen laatoitetuissa tiloissa vastustamatonta halua ruveta laulamaan, erityisesti suihkussa käydessäni.

Heitän haasteen edelleen TilkkuSatulle ja Petralle.

Pohjanmaalla ollessamme siipalla riittää usein ATK-tukihenkilön tehtäviä. Kun satuimme olemaan arkipäivänä maisemissa, lähdin katsomaan miltä Vaasa näyttää. Anttilasta löysin terrakotaa Floricaa kaulaliinaan, Tampereelta väri oli päässyt loppumaan. Minimanissa  oli oliivinvihreää Malibua ainoastaan 3,90 €/kerä. Melkoinen hintahaitari, kun olen nähnyt 6€:n hintalappujakin. Malli oli valmiiksi katsottuna Kevään 2006 Novitasta.

407002110_cfdecc90e3_m.jpg

Paluumatkalla poikkesimme Kyläkaupassa, kun sattui melkein reitin varrelle. Sormia syyhysi kovasti Novitan Bambu, hinta vain 3,20 €/kerä, olen nähnyt pyydettävän jopa 4,50 €. Bambullekin on malli katsottuna, mutta jätin kuitenkin lankojen oston seuraavaan kertaan (pääsiäinen? ;) ) Mukaan lähti uusin Sandra, jossa oli mukava boleron malli. Täytyy etsiä sopiva lanka, kunhan muutama projekti on edennyt vähän pidemmälle.

407002104_3e95b2a585_m.jpg 407002107_36c8aaf68e_m.jpg

Mökillä olen ulkoillut lumikengillä eka kertaa tänä talvena ja hiihtänyt kaksi kertaa. Suksilla olen viimeksi ollut noin viisi vuotta sitten. Jäällä oli mukava hiihdellä, ei ollut suuria voiteluongelmia. Nivuset ovat kuitenkin melko arat. Jokaisen liikuntasuorituksen jälkeen olen venytellyt uusien oppien mukaisesti. Kun viikon liikkui päivittäin useaan kertaan, niin siitä voisi tulla helposti tapa.

Valmiiksi olen saanut ainoastaan siipan sukat Austermanin Stepistä. Sukat on tehty Ullan ohjeen mukaan kärjestlä aloittaen. Terä on tehty 3mm:n ja varsi 2,5 mm:n puikoilla. Kantapää on tehty vahvistettuna ja kiilakavennusten jälkeen tein vielä 4 kerrosta sileää, ettei resori lähde löystymään. Resorin viimeisen kerroksen tein 3 mm:n puikoilla, samoin päättelyn, niistä tuntui näin tulevan sopivat. Sanoin siipalle, että nyt kuvataa terassilla makuualustalla varusteena vain kalsarit ja sukat, mutta tässä nyt tulee kuitenkin kesympiä kuvia.

407002111_5b4cfa96f7_m.jpg407002115_7fde913a1c_m.jpg407002114_b80fa69fcb_m.jpg